Villkor

Mellan Pureest AB, orgnr 559055-6857, nedan kallat ”Säljaren” och köparen gäller följande villkor.

Leveranstid
Tiden tills en lagerförd vara skickas från oss vara är normalt inom 1-2 arbetsdagar. Varan är normalt köparen tillhanda inom ytterligare 2-3 arbetsdagar från att varan överlämnats till speditör.
Vid beställning av produkter som är slut i lager varierar leveranstiden, se produkternas beskrivningar för information om uppskattad leveranstid.

Frakt
Fraktsättet väljs automatiskt av vårt logistiksystem baserat på beställningens vikt och volym.
Speditörer som används är t.ex. Postnord och DHL.

Åldersgräns
För att handla på denna webbplats skall du ha fyllt 18 år. Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd att beställa från oss. Vi förbehåller oss rätten att makulera beställningar som inte uppfyller detta krav.

Ångerrätt/öppet köp
Du har ångerrätt inom 30 dagar från produktens mottagande, men står själv för returfraktens kostnad. Eventuell frakt som debiterats vid köptillfället ersätts.
Innan återsändande av produkt måste kundtjänst kontaktas. Varan skall returneras i original emballage, samt i oskadat och återsäljbart nyskick. Vid skada eller avsaknad av delar förbehålls rätten att reducera värde eller ej godkänna returen. Vi löser inte ut postförskott/efterkrav eller paket skickade med Bussgods.

Ej uthämtat paket
Vi debiterar en avgift om 150 kr för beställningar som inte hämtas ut från det paketombud dit beställningen skickats. Avgiften avser kostnader för frakt, returfrakt, hantering och administration. Debitering av detta görs genom avdrag vid kreditering av den ursprungliga Klarna-fakturan.

Reklamation
Om en vara är skadad eller väsentligt skiljer sig från hur den presenterats via hemsidan har köparen rätt att reklamera köpet.
Innan reklamation skall alltid kontakt tas med kundtjänst.

Returadress:
Pureest AB
Skallsjö Parkväg 3B
448 31 Floda

Allmänna affärsvillkor (villkor för tjänsten) för detaljhandlare gällande tjänster från Billie x Klarna

Godkännandeprocess

Fakturabetalning för företagskunder via Klarna powered by Billie

Beställningen godkänns med en godkännandeförklaring som skickas i ett separat e-brev eller genom att varorna levereras inom tre till fyra dagar. Billie GmbH förvärvade fordringen för köpesumman gentemot kunden när betalningssättet “Fakturabetalning för företagskunder via Klarna powered by Billie” valdes och skickar godkännandeförklaringen med e-post.

Förvärv av fordringar

Företagskunder har möjlighet att betala fakturabeloppet via banköverföring först efter att varan och fakturan tagits emot (“Fakturabetalning”). För att kunna lämna detta erbjudande samarbetar vi med Klarna Bank AB (“Klarna”), som i sin tur samarbetar med leverantören av betaltjänster, Billie GmbH (“Billie”), vid betalningsmetoden “Fakturabetalning för företagskunder via Klarna powered by Billie”. Man måste inte registrera sig hos Klarna för att kunna överföra fakturabeloppet. När betalningsmetoden valts under beställningsprocessen kontrollerar Billie adressen och gör en kreditprövning. Om resultatet av kontrollen är bra kan beställningen genomföras med det betalningssätt som valts och betalningskravet gentemot kunden lämnas först över till Klarna och sedan från Klarna till Billie. Fakturabeloppet ska överföras enligt betalningsanvisningarna inom den betalningsperiod som anges på fakturan till det konto som Billie använder för sina företagskunder.

Integritetspolicy

Om du väljer betalningssättet “Fakturabetalning för företagskunder via Klarna powered by Billie” kommer Klarna att kontrollera adressen och göra en kreditprövning som en del av den beställningsprocess som ska utföras av Billie. Då överförs följande uppgifter som anges i samband med beställningen och som krävs för denna adresskontroll och kreditprövning till Klarna, Billie och företagspartner som anlitats av Billie (t ex kreditvärdighetsinformation, inkassopartner etc.):

  • Persondata och kontaktuppgifter: Uppgifter om kundens identitet (titel, för- och efternamn, telefonnummer, e-postadress) och det företag för vars räkning beställningen görs (företag och juridisk form, registernummer och -uppgifter, adress och kontaktuppgifter, e-postadress, telefonnummer, leverans- och faktureringsadresser, kundnummer, skattenummer, momsregistreringsnummer, information om branschen och företagets storlek);

  • Transaktionsrelaterade data: Fakturabelopp och betalningsvillkor, information om produkter som beställs, t ex order-ID, antal, varukorg och faktureringsinformation, status som befintlig kund.

Dessa uppgifter används endast av Klarna och Billie för att kontrollera om den betalningsmetod som kunden önskar är tillgänglig samt för att hantera betalningen om resultatet av kontrollen var bra. Som en del av den här behandlingen kommer Billie att skicka kunden information om beställningens status och faktureringsinformation till den e-postadress som angavs under beställningsprocessen.

Klarnas integritetspolicy finns på följande länk: https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/0/de_de/privacy.

Billies integritetspolicy kan hämtas genom följande länk: https://www.billie.io/en/privacy-policy/buyer.

Båda dataskyddsförklaringarna gäller utöver vår dataskyddsförklaring och våra allmänna villkor för tjänsten.

Betalningsanvisningar och betalningspåminnelser

Om du väljer betalningssättet “Fakturabetalning för företagskunder via Klarna powered by Billie” skickar Billie betalningsinstruktioner och betalningspåminnelser via e-post. Betalningar ska endast göras till det konto som anges här.

Support

Teknisk support vid problem med att välja och genomföra betalningar med metoden “Fakturabetalning för företagskunder via Klarna powered by Billie” tillhandahålls av Billie. Supporten kan nås under vanlig kontorstid (måndag till fredag, 9.00 till 17.00, exklusive helgdagar i Berlin) på help.billie.io.

Varukorg
Rulla till toppen