Retur och reklamation

[section]

Instruktioner (denna instruktion gäller alla typer av returer eller reklamationer).

1. Fyll i webbformuläret nedan, när ärendet är mottaget kommer vi kontakta dig per e-post med ett instruktioner hur returen hanteras.


Gällande returfrakten finns det två val, köp en fraktsedel genom oss alternativt att du själv skapar en fraktsedel.

-Du har möjlighet att köpa en försäkrad och spårbar returfrakt med DHL för 85kr genom oss som lämnas in på en DHL Servicepoint, instruktioner för hur detta går till mailas ut när vi mottagit begäran nedan om retur/reklamation

Väljer du att själv ordna returfrakten rekommenderar vi starkt att ett spårbart och försäkrat fraktsätt väljs, då det är du själv som ansvarar för försändelsen.
Fraktsättet måste levereras till dörr och inte till utlämningsställe. Vi löser ej ut postförskott/efterkrav eller försändelser skickade med Bussgods.

2. Tänk på att fylla i returformuläret, då returen annars kommer ta längre tid för oss att hantera.

3. Varan skall returneras i original emballage, samt i oskadat och återsäljbart nyskick. Vid skada eller avsaknad av komponenter förbehålls rätten att reducera värde eller ej godkänna returen.

Eventuell frakt som debiterats vid köptillfället ersätts. Kunds fraktkostnad för retur av varan ersätts inte.
När försändelsen kommit oss tillhanda och hunnit behandlas (görs normalt inom 5-7 arbetsdagar) kontaktar vi dig.

Angående byten (när du råkat beställa fel vara och vill byta till en annan)
Vid byte, gör en returanmälan enligt ovan på den felbeställda produkten.
Lägg sedan själv en helt ny beställning på rätt produkt, vi hjälper dig gärna att hitta rätt.

[/section]
Varukorg
Scroll to Top